wtorek, 15 marca 2016

Urodzinowy makaron Marysi

Ten makaron to był hit imprezy urodzinowej Marysi na której byliśmy pod koniec lutego. Marysia i jej cioteczne rodzeństwo przygotowali mnóstwo smakołyków. Ten makaron był zdecydowanie najbardziej obleganą potrawą. Marysia podała go w formie makaronowej sałatki na zimno. Ja go troszkę zmodyfikowałam i podałam na ciepło.  

Skład:
(dla 4-6 osób)
500 g makaronu - ja użyłam Barilla
opakowanie przyprawy Pesto Peperoncini Kotanyi - opcjonalnie
ok. 270 g sera feta
suszone pomidory w oliwie i kapary - ilość zależy od Ciebie
3 łyżki oliwy z suszonych pomidorów
garść pestek słonecznika
ser grana padano do posypania
Makaron ugotuj według wskazówek na opakowaniu. Na patelni wymieszaj 3 łyżki oliwy z suszonych pomidorów z przyprawą Pesto Peperoncini oraz z 50 ml wody z gotowania makaronu. Podgrzej, aż połowa płynu odparuje. 
Ser feta i suszone pomidory pokrój w kostkę. Jeżeli chcesz możesz również pokroić kapary. Tak jak napisałam wcześniej, to ile ich dodasz zależy od Ciebie i tego jaki smak lubisz. 
Na oddzielnej patelni upraż pestki słonecznika, aż się zarumienią. 
Kiedy sos już odparuje wymieszaj go z makaronem oraz resztą składników. Do środka wmieszaj również większość uprażonego słonecznika.
Makaron podawaj na ciepło lub zimno posypany serem grana padano i słonecznikiem. 
Smacznego!

2 komentarze: